im retail tematy 2021 zajawka 3 PL

SUNMI K2 MINI – niewielki rozmiar, wielkie możliwości

Większa ilosć miejsc pracy, lepszy dostęp do ośrodków kulturalnych, rozrywkowych czy handlowych sprawia, że obserwujemy rosnącą popularność osiedlania się w miastach. Powstaje coraz więcej osiedli mieszkaniowych, centra miast również stają się bardziej zaludnione. O ile w tym pierwszym przypadku możliwe jest odpowiednie rozplanowanie przestrzenne, pozwalające na zagospodarowanie osiedla tak, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do wszystkich podstawowych potrzeb, to już w gęsto zabudowanych śródmieściach problem jest większy. A przecież każdy z nas potrzebuje czasem dostępu do usług lub miejsc, w których może zrobić szybkie zakupy bez planowania wyprawy do najbliższego supermarketu.

 

Sklepy, które lubimy wszyscy

Dlatego właśnie coraz większą popularnością cieszą się tzw. convenience store, czyli sklepy, które już samą nazwą wskazują na wygodę i łatwą dostępność. Małe, popularnie określane jako sklepiki „na rogu”, jednocześnie oferujące szeroki asortyment podstawowych towarów i usług. W Polsce najlepszym przykładem convenience store jest sieć w której logo znajdziemy sympatycznie wyglądającego, zielonego płaza.

Raport „Global Convenience Stores Retailing, 2017-2022: Market Size, Forecasts, Trends, and Competitive Landscape” wskazuje, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu runku sklepów typu „convenience store” wyniesie 8,5% na przestrzeni lat 2017-2022, osiągając na koniec tego okresu wielkość 4902 miliardów dolarów. Dane pokazują również, że udział sprzedaży poprzez tego typu sklepy osiągnie 22% całkowitej sprzedaży detalicznej.

Oznacza to, że mimo kilku ograniczeń jakie mają tego typu placówki handlowe, aż 1/5 sprzedaży będzie generowana właśnie w nich. Wskazuje to na fakt, że nadrzędna potrzebą klientów jest dostępność, szybkość i wygoda, a to wszystko oferuję sklepy „convenience“.

 

Wygoda ma swoją cenę

„Convenience stores” zajmują zazwyczaj niewielką powierzchnię, dając jednocześnie możliwość wyboru spośród stosunkowo szerokiej oferty artykułów spożywczo-przemysłowych, a dodatkowo świadcząc usługi pocztowe, bankowe a także oferując dania na ciepło i gorące napoje. Takie połączenie sprawia, że placówka jest ciasna, przejścia są wąskie, a możliwości przyjęcia większej ilości klientów ograniczone. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że convenience store są zazwyczaj obsługiwane przez jednego pracownika, który oprócz przyjmowania klientów musi zajmować się kontrolą towaru na półkach, utrzymaniem porządku, sprawami biurowymi. Efekt? Wolna obsługa, zdenerwowanie, rosnące kolejki potęgowane dodatkowo brakiem miejsca wewnątrz sklepu.

 

Inteligentny pracownik

 

Właśnie takie miejsca dają szerokie pole do popisu nowoczesnym rozwiązaniom samoobsługowym, co we właściwy sposób wykorzystała firma SUNMI, tworząc oferowany przez ImRetail model K2 MINI. Kasa ta jest kompaktową, nablatową lub naścienną wersją flagowego urządzenia K2, przystosowaną do specyficznej charakterystyki niewielkich placówek handlowych, gdzie minimalizm i oszczędność miejsca grają dużą rolę. Implementacja nawet pojedynczego stanowiska znacznie usprawni obsługę klientów, odciążając pracownika i przejmując część jego obowiązków. Efektem jest szybszy przepływ osób, ograniczenie tworzenia się dużych kolejek utrudniających poruszanie się po sklepie, lepsze doświadczenia klientów i większe komfort pracy samego personelu.

 

Pod względem funkcjonalności wersja MINI nie ustępuje swojemu pełnowymiarowemu odpowiednikowi. Widocznymi na pierwszy rzut oka zmianami są 15,6” pionowo zorientowany ekran (zamiast 22 calowego), opcjonalny drugi monitor dla pracownika sklepu oraz brak zintegrowanego blatu, jednak pod względem niezawodności, funkcjonalności jest to dokładnie to samo urządzenie. Intuicyjne w obsłudze i wyposażone we wszelkie konieczne podzespoły – system płatności kartą, skaner kodów kreskowych oraz kodów QR.

 

Prawdziwy convenience store

 

Sklep typu convenience powinien być szybki, wygodny i łatwo dostępny. Niestety wraz z rosnącą liczbą klientów staje się to coraz trudniejsze, a korzystanie z takiego miejsca bywa często męczące i irytujące. Dlatego bardzo ważne jest wprowadzanie zmian, na które pozwala nowoczesna technologia. Jedną z nich jest implementacja kompaktowych i inteligentnych kas samoobsługowych, które z powodzeniem przyspieszają obsługę klientów w pełni przywracając wszystkie podstawowe funkcje, których oczekujemy od sklepiku „na rogu”.

 

Wszystkich właścicieli tego typu punktów handlowych zapraszamy do rozważenia inwestycji w technologię, która pozwoli wyróżnić się wśród konkurencji. Zachęcamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, który przeanalizuje dany biznes i dobierze uszyte na miarę rozwiązania.

Comments are closed.